Jan 12, 2011

LEBIH BAIK

manusia berubah
berubah menjadi lbh baik
atau berubah menjadi lbh buruk

manusia juga berubah
berubah utk maju ke hadapan
atau berubah kembali ke masa lampau semula

ye, aku sedar sbg manusia biasa,
aku xblh letak harapan yg tinggi dalam apa jua keputusan yg aku dah buat.
smua keputusan yg kita lakukan ade baik dan buruk nya.
tapi, dalam membuat keputusan tu,
buat lah keputusan yg lbh byk kebaikan dari keburukan.
mungkin selama ni byk keputusan yg aku buat lbh di pengaruhi oleh emosi,
dan aku sedar keputusan yg d pengaruhi olh emoso x mendatangkan apa2 kesan trhadap
diri sendiri dan keputusan tersebut.
bila kita tenang dlm melakukan keputusan, akal dpt brfikir dgn baik,
dan menghasilkan 1 result yg positif utk keputusan tu.
lega arini aku dpt buat 1 prbincangan dgn baik tanpa,
di pengaruhi oleh emosi2 yg negatif.
hasil yg aku dpt pula slps prbincangan tu baik.
tp utk jangka masa panjang x tau lah sama ade brhasil ataupon x.
xpelah, yg penting usaha.

"buat sesuatu jgn tgk pada result dia, yg penting usahe"
(petikan dr 'z')

byk sebenarnya prkara yg aku blajar dr semua ni.
aku pon xsgka aku sebenarnya blh mcm ni, tp kan lbh baik begini.
thanx to some person that teach me how to face the situation with the right way.
dan x lupa juga kpd dia yg memberikan aku pengalaman sebegini yg mematangkan aku...

No comments:

Post a Comment